Dlaczego nie zainwestowałeś w Polsce wschodniej

4617291-mem-odnoszacy-sie-do-kampanii

Mem powstał jako komentarz akcji promocyjnej „Dlaczego nie zainwestowałeś w Polsce Wschodniej” rozpoczętej w 2012 r. Najbardziej znaną częścią kampanii, która jednocześnie stała się inspiracją dla memów były trzy plakaty z których “potencjalnemu inwestorowi zadawane jest z wyrzutem jedno pytanie, wypowiadane ustami dziecka, teścia i psychoanalityka: A Ty co powiesz swojemu dziecku kiedy zapyta: Dlaczego nie zainwestowałeś w Polsce Wschodniej?“.

Plakaty zostały zauważone przez internautów i skomentowane między innymi na łamach portalu Slate . Początkowo kampania była omawiana, a jej plakaty modyfikowane na łamach forum strony Something Awful.

Modyfikacje cieszyły się tak dużym zainteresowaniem, że 25 stycznia 2013 roku poświęcono im jedno z cotygodniowych wydań działu Photoshop Phriday. Na jego łamach każdego tygodnia publikuje się efekty prac użytkowników forum z zakresu modyfikacji grafik o wcześniej określonym temacie. W tym przypadku obiektem modyfikacji były plakaty oraz kadry ze spotów reklamowych kampanii promującej Polskę Wschodnią.

Memowe modyfikacje plakatów najczęściej przyjmuje ironiczną formę gdzie hasło „Dlaczego nie zainwestowałeś w Polsce Wschodniej umieszczane jest np. na tle postapokaliptycznych krajobrazów lub zostaje włożone w usta dyktatorów wojskowych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*
*
Strona www