O reklamie, w której twarz czarnoskórego mezczyzny została podmieniona na białą zrobiło się głośno kiedy serwis technologiczny TechCrunch 25.08.2009 r. opublikował artykuł „Marketing Decapitation In Poland: Asians Ok, Blacks Maybe Not”.
Opisano w nim różnicę pomiędzy reklamą Microsoftu opublikowaną na polskiej i amerykańskiej wersji strony firmy. W oryginalnej wersji przy stole siedzą trzy osoby: azjata, czarny mężczyzna oraz biała kobieta. W wersji polskiej głowę czarnoskórego mężczyzny zastąpił jej dość nieudolnie wklejony biały odpowiednik.
Tego samego dnia artykuł dotyczący różnic w reklamach pojawił się również na blogu Photoshop Disasters. Następnie reklama trafiła do serwisu Reddit, oraz na wiele innych portali, blogów i stron internetowych. Negatywna uwaga, jaką reklamie poświęcali Internauci oraz oskarżenia o rasizm zmusiła firmę do opublikowania przeprosin i przywrócenia oryginalnej wersji reklamy.
Na powstrzymanie memów było jednak za późno. TechCrunch już 26.08.2009 opublikował post, w którym ogłoszono konkurs na najlepszy mem związany z reklamą. Kompilację najbardziej udanych memów opublikował 04.09.2009 serwis Something Awful. Twórcy memów najczęściej podmieniali głowę mężczyzny na inną, im bardziej absurdalnie wyglądającą tym lepiej.